Skip til hoved indholdet

Læs mere


  • Det vil fremgå i følgebrevet sammen med lejekontrakten, hvem du skal kontakte for at få udleveret nøglerne til din nye bolig.

    Det er enten viceværten eller en afdelingsformand, som du skal kontakte. Er der hverken en vicevært eller en afdelingsformand i din afdeling, udleverer VAB nøglerne til dig.

    Nøglerne kan kun udleveres, hvis du har returneret den underskrevne lejekontrakt til VAB samt indbetalt første måneds husleje og indskuddet.

  • Du må ikke flytte ind eller flytte møbler ind i din nye bolig før overtagelsesdatoen.

    Dette er udelukkende af hensyn til forrige lejer, som stadig betaler husleje frem til din overtagelsesdato. 

  • Første måneds husleje samt indskuddet skal indbetales via en almindelig bankoverførsel. Konto nr. fremgår på følgebrevet sammen med din lejekontrakt.

  • Første måneds husleje indbetales altid via en bankoverførsel. Efterfølgende vil huslejen blive opkrævet via et girokort, som vil blive sendt med almindelig post. Dette girokort kan du med fordel tilmelde Betalingsservice.

  • Boligstøtten skal du søge på borger.dk

    Hvis du er berettiget til at modtage boligstøtte, vil denne blive udbetalt til VAB og modregnet i din husleje.

  • Du skal søge om lån til indskuddet i dén kommune, som du er bosiddende i, inden du flytter i din nye bolig.

    Bliver du bevilget et lån til indskuddet, vil kommunen udbetale beløbet til VAB.

  • Du kan godt bestille ekstra nøgler/nøglebrikker. Det koster 250 kr., og vil blive modregnet over din husleje.

    Du kan bestille en ekstra nøgle/nøglebrik ved at logge ind på MitVAB og bestille via bestillingsblanketten.

  • Kort før indflytning, vil du modtage en mail med dato for et indflytningssyn. Synet vil blive foretaget ca. 5 dage efter indflytning. Hvis du ikke ønsker synet, kan du aflyse det og blot benytte link til fejl- og mangelliste.

    Hvis du ønsker synet afholdt, skal du være tilstede på den indkaldte dag og tidspunkt. Her har du sammen med en inspektør mulighed for at gennemgå diverse fejl- og mangler, såfremt der er nogle. 

    Fra overtagelse af boligen har du 14 dage til at udfylde fejl- og mangellisten, som er fremsendt som et link i en mail. Det er vigtigt, at du indsender mangellisten rettidigt, så du ikke kommer til at hæfte for fejl eller skader, når du en dag skal flytte fra boligen.

Har du problemer med at logge på MitVAB?

Få hjælp til at logge nemt på MitVAB